Farebný šach pre najmenších s drevenými figúrkami zvierati...zobraziť viac
Farebný šach pre najmenších s drevenými figúrkami zvieratiek. Ľahko upútajú pozornosť detí a tie si ľahšie osvoja princíp hry. Dieliky sú uložené v látkovom vrecku. Balenie obsahuje 32 dielikov. Ilustrácia Ingela P. Arrhenius. Hračky Vilac majú značku francúzskej agentúry ADEME, čo znamená, že tieto drevené hračky sú vyrobené ekologicky. Šetria životné prostredie, neznečisťujú pôdu, vodu a vzduch a neplytvajú energiou. Hlavné vlastnosti: drevená hracia doska a figúrkyfarebná hra stimuluje zmysly detídizajn Ingela P. Arrhenius Návod hry Môj prvý šachObsah hry: herný plán16 čiernych a 16 bielych šachových figúrokbavlnené vrecko Dvaja hráči, "čierny" a "biely" majú okrem svojho kráľa i 15 ďalších figúrok: dámu, 2 strelcov, 2 jazdcov, 2 veže a 8 pešiakov. Východisková pozícia:Na začiatku hry sú figúrky usporiadané podľa obrázka 1, ktorý nájdete v návode v balení.Kráľ stojí vždy na políčku D, dáma na políčku E. Začína biely hráč a potom sa striedajú ťahy po jednom. Hráč sa nikdy nemôže vzdať svojho ťahu. Žiadny ťah nesmie presunúť figúrku na pole, na ktorom už stojí iná figúrka rovnakej farby. Figúrky sa vždy pohybujú na prázdne políčka, jedinou výnimkou je branie súperovej figúrky. V tomto prípade hráč umiestni svoju figúrku na miesto súperovej branej figúrky. Jazdec je jediný, kto môže preskočiť ostatné figúrky.Branie súperovej figúrky spočíva v odstránení figúrky z hracej plochy a umiestnení figúrky, ktorá ju vzala, na tú istú hraciu plochu.Cieľom hry je dať mat súperovmu kráľovi.Šach mat nastáva vtedy, keď vykonáte ťah, ktorým zaútočíte na súperovho kráľa, t. j. posuniete figúru tak, aby mohla potenciálne vziať kráľa v nasledujúcom ťahu - to sa nazýva šach mat. Ak takáto situácia nastane, súper je povinný hrať tak, aby hrozbu odvrátil. Napríklad potiahnite kráľa na pole, ktoré nie je napadnuté, alebo umiestnite inú figúrku pred kráľa, aby ste odvrátili útok, alebo vezmite útočiacu figúrku.Ak neexistuje taký ťah, ktorý by vyhovoval pravidlám, znamená to mat, t. j. koniec partie a víťazstvo hráča, ktorý dal mat. Podľa pravidiel sa figúra kráľa nedá vziať, takže v šachu sa položí na hraciu plochu. Ako sa pohybujú jednotlivé dieliky:Hra je zaujímavá tým, že sa každá figúrka pohybuje inak. KráľMôže sa posunúť o jedno políčko všetkými smermi, ale samozrejme nie na políčka, ktoré sú ohrozené figúrkami jeho spoluhráča. Dvaja králi nikdy nemôžu byť na susedných políčkach. Cieľom hry je dať šach súperovmu kráľovi. Kráľa nemožno nikdy protihráčom vzatý. Ak hráč zaútočí na súperovho kráľa, musí na to upozorniť slovom "šach". DámaJe najsilnejšou figúrkou, pretože sa môže posunúť o ľubovoľný počet políčok, ale nemôže preskočiť inú figúrku. JazdecPodobne ako ostatné figúrky, ani jazdec sa nepohybuje po priamke, ale z jedného políčka na druhé v tvare písmena L. Pri pohybe sa najprv posunie o dve políčka dopredu, dozadu, doľava alebo doprava a potom o jedno políčko doľava, doprava, nahor alebo nadol, aby skopíroval písmeno L. Nikdy sa však nepohne po diagonále. Pozri obrázok v pokynoch. StrelecPresúva a berie figúrky v diagonálach. Môže sa pohybovať ľubovoľným počtom políčok, ale vždy len jedným smerom. Nesmie skákať po kúskoch. Pohyb po diagonálach znamená, že žiadny ťah nemôže zmeniť farbu políčka, na ktorom strelec stojí. VežaPohybuje sa horizontálne aj vertikálne v ľubovoľnej vzdialenosti. Môže sa presunúť zo svojho poľa do poľa, ktoré sa nachádza v tom istom riadku alebo v tom istom stĺpci. Nesmie však preskočiť žiadnu časť, ktorá mu stojí v ceste. PešiakPohybuje sa o jedno políčko, okrem prvého ťahu, keď sa môže posunúť o dve políčka, ak si to želá. Pešiak sa pohybuje len vertikálne, okrem prípadov, keď berie súperove figúry, kedy sa pohybuje diagonálne - ako strelec. Vždy sa však posunie o jedno políčko. Keď pešiak dosiahne 8. pole - súperovu základňu, musí sa "premeniť" na inú figúrku, o čom rozhodne hráč. Toto je kus, ktorý si odniesol súper. Kráľovná je najlepšou voľbou, ak už bola obsadená. Švédska umelkyňa Ingela Peterson Arrhenius sa narodila v roku 1967. Umenie a dizajn mali v jej živote vždy svoje miesto a predtým, ako začala svoju kariéru ilustrátorky, Ingela pracovala ako umelecký riaditeľ v Štokholme. Potom študovala reklamu a grafický dizajn na umeleckej škole v Štokholme. V roku 1992 si založila vlastnú ilustračnú firmu na voľnej nohe a pracovala medzinárodne v oblasti reklamy, dizajnu, vydavateľstva… V minulosti vytvárala návrhy potlače látok, tapiet, kancelárskych potrieb a pracovala aj na obaloch, produktovom dizajne, bytových doplnkoch a hračkách. Jej plagáty a dizajnové hračky nájdete po celom svete. Má záľubu v retro štýle, ktorá je jasne viditeľná v jej práci, ako aj v jej nadšení pre typografiu a farby. V súčasnosti žije v Štokholme so svojím manželom a dvoma synmi.
Rozmer balenia: 32x32x4 cm Rozmer šachovnice: 30x30 cm Vek: 6+ Materiál: drevo Ilustrácia Ingela P. ArrheniusUž viac ako 100 rokov plní značka Vilac detské sny. Táto francúzska spoločnosť vyrába drevené hračky v klasickom, starodávnom štýle s modernými farbami a vzormi. Hračky Vilac sú jedinečné, nikdy nevyjdú s módy a dokážu okúzliť všetky generácie.