Mechanlou - Je to strategická hra pre deti vo veku 4 – 7 rokov. Popravde mal v rozprávke stratégiu i...zobraziť viac
Mechanlou - Je to strategická hra pre deti vo veku 4 – 7 rokov. Popravde mal v rozprávke stratégiu iba vlk – postaral sa o to, aby Červená čiapočka zišla zo svojej cesty (nechala sa zlákať krásou kvetov) a zatiaľ on, nuž, zhltol starú mamu. Pri tejto hre však majú strategicky rozmýšľať hráči...
Pre 2 - 4 hráčov Obsahuje 34 kariet Rozmer balenia: 8,5 x 11,7 x 2,8 cm
Lesné karty premiešate a 8 z nich poukladáte do kruhu, ostatné uložíte na kôpku doprostred. Každý hráč dostane 3 karty. Ostatné karty uložíte na kôpku.Hráč má 3 možnosti. Možnosť 1.: Začne skladať príbeh a vyloží 1 dejovú kartu. To môže byť karta s číslom od 1 do 5, nie však č. 6, pretože túto kartu smie vyložiť až ako poslednú – je to predsa koniec príbehu.
Následne si z kôpky zoberie kartu, aby mal zas 3 karty. (Toto robia hráči v každom kole, jedno ktorú z možností si zvolia. Karty musia byť stále 3.)
Možnosť 2.: Ak má kartu s vlkom, môže ňou skúsiť zobrať súperovi jednu z dejových kariet, ktoré má vyložené. Kartu s vlkom položí na kartu, ktorú by chcel. Druhy hrac sa jej ale nevzdá bez boja, preto...
...obráti jednu z lesných kariet. Ak je na lesnej karte vlk, musí sa dejovej karty vzdať. Hráč položí kartu s vlkom naspodok kôpky kariet a zoberie si súperovu dejovú kartu. Použitú lesnú kartu treba vymeniť – hráč ju položí naspodok kôpky lesných kariet a kruh doplní novou lesnou kartou otočenou lícom nadol.
Ak je na lesnej karte poľovník, povie súper „Pif-paf!“ (akože zastrelí vlka) a svoju dejovú kartu si ponechá. Kartu s vlkom položíte naspodok kôpky kariet a lesnú kartu s poľovníkom vymeníte za novú lesnú kartu.
Možnosť 3.: Hráč jednu zo svojich kariet vymení (napr. preto, že má dve rovnaké). Položí ju naspodok kôpky kariet a zvrchu si zoberie novú. Pre jednu zo spomenutých 3 možností sa hráč rozhoduje v každom kole, pri každom ťahu.
Keď má už poskladaný príbeh z kariet s číslami 1 až 5, ale nemá kartu s č. 6, tak si ju možno potiahne z kôpky alebo sa ju pokúsi získať od súpera. Súperovi svoj zámer naznačí tak, že pred neho položí kartu s vlkom. Potom si môže ťahať z jeho 3 kariet. Bude mať šťastie?
Ak šťastie nemá a vytiahne si inú kartu než č. 6, položí obe karty naspodok kôpky a potiahne si zvrchu novú (aby mal stále 3 karty).
Ak mu ale šťastie žičí a vytiahne si práve č. 6, môže svoj príbeh o Červenej čiapočke ukončiť...
Návod si stiahnete tu: http://www.djeco.com/data/rules/DJ05126_SK.pdf